Prezentování VI. – nástroje část druhá

Část první byla o pozornosti. Část druhá je o emocích.

Ať chcete nebo ne, člověk se nemůže rozhodovat bez emocí. Když už lidem něco říkáme, tak většinou chceme, aby se alespoň rozhodli, zda se jim to líbilo. Proto do nich budeme cpát emoce.

A teď bacha! Jestli vaše úvaha šla cestou „tak já jim tam nacpu tolik pozitivních věcí,  že to ještě neviděli“ nebo „tak negativní prezentaci ještě neslyšeli“, mohl by vás výsledek zaskočit.

Když si to nakreslíme, bude výsledek vypadat takto:

Teď se zamyslete a po pravdě si odpovězte, kdy naposledy jste byli zaujati rovnou čárou. Maximálně tehdy, když po ní máte přejít před strážníkem. Protože druhá rovná čára, která vás (vás už vlastně ne) zaujme, je zde dosti kontroverzní.

Každý živý organismus chce žít. Proto jej nezabíjejte prezentací. Život vypadá takto:

via GIPHY

Z toho vychází další nástroj, který v prezentacích hned po struktuře využijeme.

Stejné věci jsou nudné věci. Vše se vyvíjí. I Ordinace už není, co bývala. Stejně tak se musí od začátku do konce měnit a vyvíjet prezentace.

Znak kontrastu je černá a bílá. To jsou dvě barvy velmi od sebe vzdálené. V prezentaci to je pozitivní a negativní emoce. Jano jing a jang musí existovat spolu. Jinak nám bude vždy něco scházet.

Když si zadáte kontrast do Googlu, naskáčou tam rady, jaké si dát pozadí.

Pozadí nechte v klidu na židli a raději si zkontrolujte, zda rozdmýcháte nějaké emoce během povídání. Autotest na to neznám. Dostačující je prezentaci přečíst někomu nezaujatému. Dejte mu zadání hledat u sebe negativní a pozitivní emoce, které vyvolá vaše vystupování. Když na konci není schopen říci, co ho/ji potěšilo/naštvalo musíte sednout ke skriptu a vymyslet jinou strukturu. Nebo tu současnou jinak podat.

Rozhodně se nebojte emocím pořádně šlápnout na krk. Čím větší výkyvy se vám podaří udělat, tím lépe si posluchači zapamatují vše co s prezentací souvisí.

Inspirací pro negativní emoce může být tento seznam: 3:-)

  • Strach
  • Nenávist
  • Závist
  • Posuzování
  • Potupení
  • Neohleduplnost
  • Žárlivost

(jasně, čerpat se dá úplně ze všeho)

Pozitivní podněty ve vaší prezentaci mohou být: 0:-)

  • Láska
  • Nadšení
  • Touha
  • Vášeň
  • Víra
  • Štědrost
  • Důvěra

Vezměte své posluchače na pořádnou vyjížďku.

 

One Reply to “Prezentování VI. – nástroje část druhá”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *