Jídlo a pití v time managementu

Jídlo a pití vám může významně pomoci s energií. Vzpomeňte si na energii sbalenou na cesty nebo energie na celé dopoledne. Obojí se týká jídla!

Pojďme se podívat, na pár tipů, které se vám při stravování budou hodit.

Pitný režim

„Pijte 10 litrů denně a budete se mít skvěle!“ Ne, vážně ne! Denní minimum by mělo být přibližně
30 ml * 1 kg váhy člověka. Vypočtěte si to tedy dle svých potřeb, neposlouchejte rady, které tvrdí, že KAŽDÝ musí vypít přesně tolik a tolik litrů denně. Samozřejmě v létě vypijete víc, to je v pořádku.

Poslouchejte své tělo. Nedostatek tekutin může způsobovat únavu, bolesti hlavy, problémy s pletí a spoustu dalších problémů. Když budete mít žízeň, pijte. Je to nejvýraznější způsob, jak si tělo řekne o další tekutiny.

Pokud pít zapomínáte, může pomoci aplikace Pitný režim akváriem.

TIP: Osobně jsem si zvykla na sklenici vody každé ráno. Ještě než cokoli udělám, začnu popíjet vodu, kterou jsem si večer připravila k posteli. Nastartuje organismus a hlavně hlavu, zažene žízeň a pomáhá s trávením.

Co ne/pít

Když už víme, kolik toho denně vypít, pojďme se podívat, co radši ano a co ne.

Mnoho lidí si zvyklo pít po ránu kávu. Pokud chvíli budete hledat, naleznete mnoho informací o tom, jak je káva škodlivá. A také mnoho informací, jak je prospěšná.
Než přikazovat nebo zakazovat její pití, doporučím jen k tomu pít aspoň trochu vody nebo kávu někdy nahradit zeleným čajem.

Jako užitečný na povzbuzení je nejen zelený čaj, ale také maté. U tohoto (ne)čaje dejte pozor na dávkování. Jeho pití denně v nepřiměřeném množství může mít neblahý vliv na spánek.

Pokuste se vyhnout sladkým limonádám. Pokud máte chuť na sladké, dejte si raději čerstvé ovoce. A k tomu vodu.

Pivo není vhodnou volbou pro dodržování pitného režimu. Nezapomeňte, že večerní pití alkoholu je jen půjčování si štěstí z druhého dne.

Pravidelnost

Pokuste se jíst pravidelně a nevynechávejte žádná jídla. To se týká i snídaní – i kdyby jen trošku, najezte se. Neodbývejte se. Jde tu o vás a vy se určitě máte rádi, tak si nebudete provádět takové věci jako hlad nebo nedostatek energie. Nebo nezdravé a nevyvážené jídlo.

Sáhněte si do svědomí, co jste měli před delší dobou? Sušenku/chipsy nebo jablko?

Co jíst

Zde neočekávejte skvělý jídelníček pro příští měsíc, spíš tipy na některé potraviny.

  • Mnohem lepší než čtvrtá káva nebo druhý energy drink je pomeranč a procházka.
  • Banány obsahují mnoho nepostradatelných látek a navíc jsou skvělým a hlavně rychlým způsobem získání energie. Zdroj
  • Ovesné vločky ve formě ovesné kaše nebo müsli pomáhají proti stresu a únavě. Navíc obsahují vlákninu, která má příznivý vliv na trávení. Zdroj
  • Sušené ovoce – meruňky dodávají tělu železo, které je důležité v krvi proti únavě a švestky pomohou s tvorbou nervových vláken. Zdroj
  • Pokud se nebojíte pitvy granátového jablka, směle do něj! Obsahuje mnoho vitaminů a minerálů. Pomáhá s trávením a zlepšuje vzhled pokožky. Zdroj
  • Ořechy dodávají dostatek tuků. Vlašské ořechy pomáhá snižovat krevní tlak. Pomůžou i při depresi, podporují funkci mozku a mají příznivý vliv na nervovou soustavu. Zdroj
  • Borůvky, meruňky, ananas a broskve pomáhají psychice a navozují dobrou náladu. Osvěží a odstraní únavu. Zdroj
  • Cibule snižuje krevní tlak a je dobrá při potížích se zažíváním. Česnek prospívá srdci a posiluje organismus. Častá kombinace těchto dvou potravin navíc bude držet lidi dál, a tak vás nebudou tolik zdržovat. Zdroj

 


Tento článek neslouží jako návod na zhubnutí/ztloustnutí. Dodržujte vyváženou stravu, ne, že začnete jíst jen potraviny doporučené v článku výše. Buďte prosím rozumní a pokud jste na pochybách, zeptejte se lékaře nebo výživového poradce.

One Reply to “Jídlo a pití v time managementu”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *